Scénická a filmová hudba II. 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
101SFHI1 | zápočet | 2 | 2 hodiny CVIČENÍ týdně (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava | anglicky, česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Cíl výuky:
Jedná se o dvousemestrální kurz, který lze absolvovat v prvním nebo druhém roce studia. Vstupním předpokladem je schopnost alespoň základní práce v prostředí DAW (Pro Tools, Logic, Reaper, Live apod.). Alespoň základní znalost virtuálních nástrojů, mikrofonie, orchestrace, harmonie a dalších hudebně teoretických disciplín.
Jde o praktické cvičení zaměřené na kompozičně technické aspekty skladatele v oblasti audiovizuální, scénické a rozhlasové tvorby a vlastní realizaci autorské hudby jako doprovodu kolektivního díla.
Tematické okruhy:
Mezi hlavní oblasti rozvíjených dovedností patří
- workflow skladatele scénické / filmové hudby ve 21. století,
- komunikace v produkčním teamu, základní profese kolektivní produkce, prostupnost tvůrčí odpovědnosti, odpovědnost hudebního skladatele v kolektivní produkci,
- mluvené slovo versus hudba – dva rytmické koncepty,
- reálné a virtuální hudební nástroje,
- MIDI, temp-track a realizace filmové partitury,
- MIX hudby a zvuku – proč může být ošklivý zvuk ve filmu krásný (a naopak),
- otázky autorských práv při realizaci filmové hudby.
Výsledky učení
Schopnost doprovodit mluvené slovo vhodnou hudbou, analyzovat filmový klip, vnímat scénickou / audiovizuální polyfonii vyjadřovacích prostředků, ovládat na pokročilé úrovni ansámbl virtuálních nástrojů v kombinaci s paletou akustických zvuků, realizovat kvalitní mix hudby / zvuku v prostředí DAW, orientovat se v základních produkčních vztazích kolektivního díla.
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Technologické zabezpečení ve zvukových laboratořích katedry skladby.
Materiály poskytnuté v rámci teamové spolupráce (scénáře, libreta, režijní záměry apod.)
Doporučená literatura:
COX, Christopher - WARNER, Daniel (eds.). Audio culture: Readings in modern music, revised edition. New York London Oxford New Delhi Sydney: Bloomsburry Academic, 2017. 646 stran. ISBN 978-1-5013-1836-8.
CHION, Michel. Audiovision. Columbia University Press 1994, ISBN 978-0-231-07899-3.
COOKE, Mervyn. Dějiny filmové hudby. Praha: Casablanca Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2011. 567 s. ISBN 978-80-87292-14-3 il.
BORDWELL, David. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2011. 639 s. ISBN 978-80-7331-217-6 il., rejstř. +.
Hodnoticí metody a kritéria
Zápočet udělený na základě docházky (min. 90 %), pravidelné aktivní práce a kvalitně zpracovaného kompozičního výstupu.
Poznámka
není
Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Po | 10:45–12:15 | Michal RATAJ | LAB Lichenštejnský palác |
paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Skladba (Mg) od 2022/23 (povinný předmět s možností opakovaného zapsání)