Didaktika hry na akordeon 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
104DHA2 | zkouška | 2 | 2 hodiny PŘEDNÁŠEK týdně (45 minut), 29 až 39 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Cíl výuky:
Cílem výuky je spojení dějin akordeonové hry a pedagogiky s praktickou aplikací materiálů a názorů předních osobností minulosti do interpretační a pedagogické praxe současnosti.
Obsah předmětu vychází z propojení praktických interpretačních dovedností a teoretických znalostí studentů se současnými postupy.
Charakteristika hlavních vývojových období akordeonové pedagogiky. Základní cíle výchovy interpreta a způsoby výuky žáků v kontextu historického vývoje. Aplikace názorů vynikajících osobností minulosti do interpretační a pedagogické praxe. Praktické využití znalostí historie při studiu z urtextových vydání skladeb, orientace v obtížnosti a stylových aspektech akordeonového repertoáru a souvislosti vývoje názorů na akordeonovou hru z hlediska proměňujícího se nástroje, stylu i estetického zaměření. Analyzovaný repertoár je zaměřen na základní instruktivní literaturu pro akordeon a výběr skladeb s pedagogickým zaměřením.
Tematické okruhy:
- rozdíly mezi výukou hry na klavír a akordeon (technika hry, měchová technika, registrace, práce s tónem, údržba nástroje)
- historicky poučená interpretace staré hudby ve vztahu k modernímu akordeonu
- výběr repertoáru z různých národních škol pro žáky rozdílných stupňů pokročilosti
- metodika hry z listu, improvizace a komorní hry
Výsledky učení
- student má komplexní znalost o specifických prvcích hry na akordeon
- student je schopen čerpat ze znalosti odborné literatury a pramenů podmiňujících historicky poučený přístup k výuce skladeb z různých slohových období
- student má komplexní znalost relevantního reprezentativního instruktivního repertoáru ve svém oboru
- student čerpá ze znalostí a zkušeností se známým repertoárem a styly, dovede prozkoumat a osvojit si nové a náročné repertoáry a styly
- student je schopen shromažďovat a využívat relevantní informace nalezené v knihovnách, internetových úložištích, muzeích, galeriích a dalších zdrojích
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Povinná literatura:
LIPS, Friedrich. The Art of Arranging Classical Music for Accordion. Intermusik Schmülling, 2018. ISBN 978-3-925572-17-3.
Accordion database of compositions. Dostupné z: http://ricordoalfuturo.huma-num.fr/#/auteurs
JACOMUCCI, Claudio (ed.). Modern accordion perspectives – articles and interviews about classical accordion literature, pedagogy and its artistic, professional perspectives. Grafica Metelliana, 2013. ISBN 9788895534305. Dostupné z: http://www.vincentlhermet.fr/wp-content/uploads/travaux/modernaccordion-perspectives-lhermet.pdf
Hodnoticí metody a kritéria
Student během ústní zkoušky prokáže, jak si osvojil a pochopil témata probíraná v tomto semestru.
Další požadavky: aktivita ve výuce, docházka minimálně 90 %.
Poznámka
není
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje