Hra na akordeon 4
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
104HNA4 | zkouška | 12 | 2 hodiny CVIČENÍ týdně (45 minut), 279 až 339 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Cíl výuky:
Hra na akordeon je klíčovým studijním předmětem specializace akordeon v rámci studijního programu Klávesové nástroje. Individuální výuka je zaměřena na rozvoj studenta po stránce umělecké i technické. Student se seznamuje s nejvýznamnějšími interpretačními tradicemi a přístupy ve svém oboru a zároveň získává přehled o specifických rysech hudby různých stylových a žánrových okruhů.
Cílem předmětu ve čtvrtém semestru je posilovat technickou úroveň studenta a dále postupně rozvíjet jeho schopnost individuálního hudebního projevu. Student je veden k samostatnému analyzování technické a interpretační problematiky. Rozvíjeny jsou zdravé fyziologické a psychologické návyky spojené s cvičením, studiem a veřejným provozováním hudby.
Tematické okruhy:
- doplňování a prohlubování instrumentálních dovedností získaných na středním stupni vzdělání
- systematická práce na vlastní umělecké tvorbě
- orientace v různých stylových obdobích
- další rozvoj interpretačních postupů technických i hudebních v oblasti akordeonové tvorby
- rozvoj virtuózní techniky s ohledem na její adekvátní použití v konkrétních skladbách
- provedení ročníkového koncertu v rozsahu poloviny recitálu
Výsledky učení
- student získal další nástrojové zkušenosti akordeonové interpretace při studiu nového repertoáru
- student si ověřil další poznatky pro prezentování své hudební představy a postupně rozvíjel schopnosti výstavby díla z hlediska hudební formy
- student si osvojil efektivní a odborně vhodnou techniku studia a nácviku nových skladeb
- student rozvinul své profesní dovednosti ve vztahu k různým interpretačním stylům
- student je vybaven technickou a interpretační zdatností potřebnou ke kvalitnímu veřejnému provedení náročnějšího a rozsáhlejšího hudebního repertoáru.
- na konci semestru student předvede dobře zvládnuté technické a umělecké zadání studijního repertoáru před komisí
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Instrukce pro výběr skladeb, jejich nácvik a přednes upřesní vyučující s ohledem na individuální schopnosti a talent každého studenta.
Příklad repertoáru:
Polyfonní dílo J. S. Bacha – (Temperovaný klavír, Toccaty, Chorální předehry)
Sonáta D. Scarlattiho či A. Solera
Skladba využívající témbrové možnosti akordeonu (S. Gubaidulina – De profundis, E. Jokinen – Alone, T. Hosokawa – Sen V, Melodia, A. Hölszky – Miserere, K. Olczak – Berceuse, A. Nordheim – Flashing, Y. Takahashi – Lijke a Water Buffalo)
Skladba technického/virtuózního charakteru (J. Feld – Koncertní kus, J. Gänzer – Fantazie 84, M. Kagel – Episoden, Figuren, V. Semjonov – Capriccio č. 1, 2, J. Tiensuu – Fantango)
Další studijní literatura bude upřesněna vyučujícím v průběhu semestru, a to na základě talentu, dovedností a profesního zájmu studenta, přípravy na interpretační soutěže apod.
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivní účast na cvičeních, přehrávka předem zadaných skladeb před komisí, interpretace programu zpaměti.
Další požadavky: docházka minimálně 90 %.
Poznámka
není
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje