Základy taneční produkce a dramaturgie 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
107KTPD2 | zápočet | 2 | 10 hodiny PŘEDNÁŠEK za celý semestr (45 minut), 43 až 53 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Předmět navazuje na Základy taneční produkce a dramaturgie 1 a získané poznatky obohacuje o poznatky k dramaturgické výstavbě taneční inscenace a produkčním zajištěním konkrétního projektu. Studenti se seznamují i s problematikou fundraisingu, propagace, PR a řízení týmu. Rozšiřují svůj přehled v současném tanečním dění, zároveň získávají jasnější představu o umělecké praxi.
Témata jednotlivých přednášek se vztahují k dramaturgii a produkci konkrétního projektu:
-dramaturgické a režijní postupy, taneční typologie, dramatické systémy, rozbor vybraného výstupu či scény
-koncepce, improvizace a fixace choreografického pojetí techniky a výrazu, jevištní interakce
-anotace projektu, formulace záměru, stanovení základní strategie
-harmonogram a časové plánování projektu
-rozpočet projektu, fundraising z veřejného i soukromého sektoru
-nezávislé subjekty a jejich existence, financování, grantová politika ČR a dotační programy pro taneční umění
-řízení realizačního postupu (koprodukce s ostatními organizačními a ekonomickými týmy)
-sestava realizačního týmu a integrace osobitých přístupů, personální zabezpečení a týmová práce, vedení a komunikace
-řízení lidí, týmu, komunikační dovednosti
-marketing, propagace, reklama
-PR, vztah k veřejnosti a publiku, styk s médii
-evaluace projektu, postprodukce, pravidelné hodnocení interpretačních výkonů a udržitelnosti titulu na repertoáru
Výsledky učení: Na konci semestru student ovládá základní znalosti z dramaturgické stavby tanečního díla, dokáže srovnat kompozice odlišných inscenací stejného titulu a syžetu. Umí sestavit anotaci projektu, je schopen argumentovat jedinečnost záměru, formy i způsobu uvedení a doložit ji adekvátním rozpočtem. Dokáže sestavit propagační strategii projektu, pracovat v týmu na zadaném úkolu, rozumí obsahu práce produkčního při přípravě jednoduchého projektu i konceptu žádosti o grantovou podporu jednoduchého projektu z dotačních veřejných zdrojů, potřeby týmu a kooperace.
Výsledky učení
Výsledky učení: Na konci semestru student ovládá základní znalosti z dramaturgické stavby tanečního díla, dokáže srovnat kompozice odlišných inscenací stejného titulu a syžetu. Umí sestavit anotaci projektu, je schopen argumentovat jedinečnost záměru, formy i způsobu uvedení a doložit ji adekvátním rozpočtem. Dokáže sestavit propagační strategii projektu, pracovat v týmu na zadaném úkolu, rozumí obsahu práce produkčního při přípravě jednoduchého projektu i konceptu žádosti o grantovou podporu jednoduchého projektu z dotačních veřejných zdrojů, potřeby týmu a kooperace.
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Doporučená literatura:
BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. Zlín: VeRBuM, 2012. ISBN 978-80-87500-17-0
DVOŘÁK, Jan. Kreativní management pro divadlo, aneb, O divadle jinak: kapitoly k tématu realizace divadla. 2. vyd. Praha: Pražská scéna, 2004. Teatrologie. ISBN 80-86102-53-X.
KOLDA, Martin: Problematika tanečního managementu. Magisterská práce HAMU, 2013
NÁVRATOVÁ, Jana: Tanec v datech 3, Současný tanec. Praha: Institut umění - Divadelní ústav, 2017. ISBN 978-80-7008-405-2 ISSN 2570-8384
VAŠEK, Roman: Tanec v datech 1, Vzdělávání. Praha: Institut umění - Divadelní ústav, 2017. ISBN 978-80-7008-381-9 ISSN 2570-8384
VAŠEK, Roman: Tanec v datech 2, Balet. Praha: Institut umění - Divadelní ústav, 2017. ISBN 978-80-7008-396-3 ISSN 2570-8384
VOJÍK, Vladimír. Podnikání v kultuře a umění: Arts management. Praha: ASPI, 2008. ISBN 978-80-7357-402-4.
Hodnoticí metody a kritéria
seminární práce – anotace projektu, formulace záměru, harmonogram a rozpočet jednoduchého projektu
Další požadavky: Docházka 80%, aktivita v hodinách
Poznámka
Informace ke kombinované formě:
Předmět probíhá kombinovanou formou kontaktní i bezkontaktní výuky v poměru cca 1:4, tj. 40 hodin distančně, 10 hodin prezenčně za semestr.
Výuka kombinuje vyučovací metody monologické, aplikační, interaktivní, podporuje samostudium a kritické myšlení studenta.
Kontakt v distanční formě bude zajištěn:
-telefonicky, emailem, videohovory
-prostřednictvím skupinové platformy pro komunikaci mezi studenty (soc. sítě, internet. aplikace, moodle atd.)
Student v rámci bezkontaktní výuky:
- nastuduje vybranou literaturu k daným tématům
- vypracovává režijně-herecký rozbor vybraného výstupu či scény konkrétního díla
- srovnává kompozice odlišných inscenací stejného titulu a syžetu
- pracuje s libretem a scénářem, záznamem divadelní adaptace
- mapuje grantovou podporu tanečního umění v daném regionu
- formuluje anotaci konkrétního projektu, připravuje prezentaci a argumentaci záměru
- vytváří harmonogram, plán a rozpočet – produkce i postprodukce
V závislosti na vybraném projektu student zpracovává samostatné úkoly, rozbory scénářů a děl, přehledy kulturního dění v regionu, grantové podpory tanečního umění, existence tanečních těles atp. Na konci semestru odevzdá anotaci konkrétního projektu včetně jednoduchého plánu a rozpočtu.
Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Pedagogika tance (Bc. - kombinované) Klasický tanec (povinný předmět s možností opakovaného zapsání)
- Pedagogika tance (Bc. - kombinované) Lidový tanec (povinný předmět s možností opakovaného zapsání)
- Pedagogika tance (Bc. - kombinované) Moderní a současný tanec (povinný předmět s možností opakovaného zapsání)
- Pedagogika tance (Bc. - kombinované) Taneční výchova (povinný předmět s možností opakovaného zapsání)