Dramaturgie a režie 2

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
109DR2 zápočet 8 8 hodiny CVIČENÍ týdně (45 minut), 116 až 156 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Obsah

Individuální konzultace připravovaného absolventského představení.

V letním semestru dále zdokonalujeme hlavní principy autorské tvorby v nonverbálním divadle.

Cílem výuky je odborná supervize tvůrčího procesu, jehož výsledný tvar je autorským absolventským projektem studenta.

Dalším cílem je aplikace znalostí principů tvorby v rámci realizace vlastního projektu.

Analýza a reflexe stěžejních fází procesu zkoušení absolventského představení.

Výuka probíhá formou konzultací a praktických cvičení, které jsou v úzkém propojení s další praktickou výukou autorské tvorby (Individuální tvorba) a v součinnosti s teoretickou výukou (Dramaturgie autorského divadla a Teorie nonverbálního divadla).

Tematické okruhy:

Individuální konzultace připravovaného absolventského představení.

Aplikace znalostí principů tvorby v rámci realizace vlastního projektu.

Pravidelná analýza a reflexe stěžejních fází procesu zkoušení absolventského představení.

Výsledky učení

Student je schopen syntézy všech složek autorského procesu a je připraven na profesionální tvůrčí prostředí, a to nejen jako interpret, ale také jako odborník na pohybovou spolupráci se znalostí dramaturgicko-režijních postupů v žánrech nonverbálního divadla.

Student je vybaven praktickými i teoretickými znalostmi v oblasti dramaturgie autorské tvorby nonverbálního divadla.

Student je schopen a připraven fundovaně analyzovat a reflektovat výsledné autorského představení.

Předpoklady a další požadavky

v přípravě

Literatura

Povinná literatura:

BARBA, Eugenio a SAVARESE, Nicola. Slovník divadelní antropologie: o skrytém umění herců. Praha: Nakladatelství Lidové noviny Institut umění – Divadelní ústav, 2000. 285 s. ISBN 80-7008-109-0.

CÍSAŘ, Jan. Základy dramaturgie. Akademie múzických umění v Praze, 2009. ISBN 978-80-7331-146-9.

ČECHOV, Michail Alexandrovič. O herecké technice. Praha: KANT, 2017. ISBN 80-7008-054-X.

HALAŠ, Adam. Nový mim. Mimické divadlo současnosti. Disertační práce. HAMU Praha.

HYVNAR, Jan. Herec v moderním divadle: k divadelním reformám 20. století. Praha: KANT-Karel Kerlický Akademie múzických umění v Praze, 2011. ISBN 978-80-7437-060-1.

KLÍMA, Miloslav. O dramaturgii. Praha: Pražská scéna, 2016. ISBN 978-80-86102-98-6.

SVOBODA, Josef. Tajemství divadelního prostoru. Praha, 1992. ISBN

VOSTRÝ, Jaroslav. Režie je umění. Praha: Akademie múzických umění v Praze, Divadelní fakulta, 2009. ISBN 978-80-7331-148-3.

VÁCLAVOVÁ, Denisa a Tomáš ŽIŽKA a kol. Site-specific-divadelní projekty. Praha: Pražská scéna / Prague Stage Publishing House, 2008. ISBN 970-80-86102-44-3.

Doporučená lietratura:

BARRAULT, Jean-Louis. Som divadelník. Bratislava, 1961.

CRAIG, Edward Gordon. O divadelním umění. Praha: Institut umění – Divadelní ústav, 2007. ISBN 9788070082041.

EJZENŠTEJN, Sergej Michajlovič. Umenie mizanscény. Bratislava: Divadelný ústav, 1999. ISBN 80-88987-03-2.

FISCHER-LICHTE, Erika. Dejiny drámy: epochy identity v divadle od antiky po súčasnosť. Bratislava: Divadelný ústav, 2003. ISBN 80-88987-47-4.

RÉMY, Tristan. Klauniády. Praha: Orbis, 1968.

VACHEK, Karel. Teorie hmoty, o vnitřním smíchu, rozdvojení mysli a středovém osudu. Praha: Herrmann, 2004. ISBN 80-239-4488-6.

Hodnoticí metody a kritéria

Aktivní účast při individuálních konzultací připravovaného absolventského představení.

Pravidelná reflexe v rámci konzultací procesu zkoušení a výsledná analýza závěrečného představení.

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů