Dramaturgie a režie 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
109DR2 | zápočet | 8 | 8 hodiny CVIČENÍ týdně (45 minut), 116 až 156 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Individuální konzultace připravovaného absolventského představení.
V letním semestru dále zdokonalujeme hlavní principy autorské tvorby v nonverbálním divadle.
Cílem výuky je odborná supervize tvůrčího procesu, jehož výsledný tvar je autorským absolventským projektem studenta.
Dalším cílem je aplikace znalostí principů tvorby v rámci realizace vlastního projektu.
Analýza a reflexe stěžejních fází procesu zkoušení absolventského představení.
Výuka probíhá formou konzultací a praktických cvičení, které jsou v úzkém propojení s další praktickou výukou autorské tvorby (Individuální tvorba) a v součinnosti s teoretickou výukou (Dramaturgie autorského divadla a Teorie nonverbálního divadla).
Tematické okruhy:
Individuální konzultace připravovaného absolventského představení.
Aplikace znalostí principů tvorby v rámci realizace vlastního projektu.
Pravidelná analýza a reflexe stěžejních fází procesu zkoušení absolventského představení.
Výsledky učení
Student je schopen syntézy všech složek autorského procesu a je připraven na profesionální tvůrčí prostředí, a to nejen jako interpret, ale také jako odborník na pohybovou spolupráci se znalostí dramaturgicko-režijních postupů v žánrech nonverbálního divadla.
Student je vybaven praktickými i teoretickými znalostmi v oblasti dramaturgie autorské tvorby nonverbálního divadla.
Student je schopen a připraven fundovaně analyzovat a reflektovat výsledné autorského představení.
Předpoklady a další požadavky
v přípravě
Literatura
Povinná literatura:
BARBA, Eugenio a SAVARESE, Nicola. Slovník divadelní antropologie: o skrytém umění herců. Praha: Nakladatelství Lidové noviny Institut umění – Divadelní ústav, 2000. 285 s. ISBN 80-7008-109-0.
CÍSAŘ, Jan. Základy dramaturgie. Akademie múzických umění v Praze, 2009. ISBN 978-80-7331-146-9.
ČECHOV, Michail Alexandrovič. O herecké technice. Praha: KANT, 2017. ISBN 80-7008-054-X.
HALAŠ, Adam. Nový mim. Mimické divadlo současnosti. Disertační práce. HAMU Praha.
HYVNAR, Jan. Herec v moderním divadle: k divadelním reformám 20. století. Praha: KANT-Karel Kerlický Akademie múzických umění v Praze, 2011. ISBN 978-80-7437-060-1.
KLÍMA, Miloslav. O dramaturgii. Praha: Pražská scéna, 2016. ISBN 978-80-86102-98-6.
SVOBODA, Josef. Tajemství divadelního prostoru. Praha, 1992. ISBN
VOSTRÝ, Jaroslav. Režie je umění. Praha: Akademie múzických umění v Praze, Divadelní fakulta, 2009. ISBN 978-80-7331-148-3.
VÁCLAVOVÁ, Denisa a Tomáš ŽIŽKA a kol. Site-specific-divadelní projekty. Praha: Pražská scéna / Prague Stage Publishing House, 2008. ISBN 970-80-86102-44-3.
Doporučená lietratura:
BARRAULT, Jean-Louis. Som divadelník. Bratislava, 1961.
CRAIG, Edward Gordon. O divadelním umění. Praha: Institut umění – Divadelní ústav, 2007. ISBN 9788070082041.
EJZENŠTEJN, Sergej Michajlovič. Umenie mizanscény. Bratislava: Divadelný ústav, 1999. ISBN 80-88987-03-2.
FISCHER-LICHTE, Erika. Dejiny drámy: epochy identity v divadle od antiky po súčasnosť. Bratislava: Divadelný ústav, 2003. ISBN 80-88987-47-4.
RÉMY, Tristan. Klauniády. Praha: Orbis, 1968.
VACHEK, Karel. Teorie hmoty, o vnitřním smíchu, rozdvojení mysli a středovém osudu. Praha: Herrmann, 2004. ISBN 80-239-4488-6.
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivní účast při individuálních konzultací připravovaného absolventského představení.
Pravidelná reflexe v rámci konzultací procesu zkoušení a výsledná analýza závěrečného představení.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Nonverbální divadlo (Mg) - od 2022/23 (povinný předmět hlavní)