Seminář hudební produkce 8
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
110SHP8 | zápočet | 4 | 2 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 79 až 99 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Cíl výuky:
Cílem seminářů hudební produkce, které probíhají ve všech ročnících navazujícího magisterského studia (většinou společně se všemi ročníky) je naučit studenty veřejnému vystupování před kolektivem dalších studentů nebo i odborníků a osobností dané oblasti. Součástí seminářů jsou diskuse o aktualitách dění v domácím i mezinárodním hudebním dění, aktuální informace z oboru včetně diskusí o stěžejních odborných dílech a uměleckých činech a především kontakt s významnými domácími a mezinárodními osobnostmi z oblasti hudebního managementu a podnikatelské sféry. Snahou je rovnoměrné zastoupení témat a osobností ze všech sfér – z veřejného, občanského i soukromého sektoru.
Tematické okruhy:
Jednotlivé tematické okruhy jsou závislé na pozvané osobnosti a zahrnují úmyslně co nejširší škálu témat ze všech oblastí hudebního provozu v domácím i mezinárodním měřítku, mezi hosty jsou i bývalí úspěšní absolventi oboru hudební produkce
Výsledky učení
Semináře nejsou klasickou výukovou platformou, jsou spíše debatním a experimentálním fórem, na němž studenti získávají přehled a názory jednotlivých osobností, učí se diskutovat, klást smysluplné otázky a obhajovat vlastní názory a koncepce v konfrontaci s názory zkušených odborníků. Smyslem je i vzájemná informovanost všech studentů hudební produkce o jejich aktivitách a výsledcích jejich praktické i odborné práce.
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
V obou případech nelze jednoznačně doporučit trvale platné tituly, protože se jedná o aktuality (včetně koncertních a operních událostí, jiných významných společenských událostí ovlivňujících hudební život nebo nově vydaných titulů) a různé podle dohodnutého plánu zvané odborníky. Diskutuje se vždy jiná problematika a případně i jiný knižní titul nebo časopisecká studie, která se vybere s předstihem nebo s ohledem na danou problematiku nebo osobnost a poté se o ní debatuje nebo se píší cvičné recenze.
Hodnoticí metody a kritéria
Zápočet bude udělen za tři samostatná vystoupení v rámci diskuse o problematice soudobého hudebního života podle výběru vedoucího semináře (50 % výsledného hodnocení) a za písemné vypracování eseje na téma podle výběru studenta – odpovídá tématům seminářů v příslušném semestru (50 % výsledného hodnocení).
Další požadavky: povinná účast studentů ve výuce min. 80 %
Poznámka
není
Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2022/2023:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
St | 10:30–12:00 | Jiří ŠTILEC Roman BĚLOR |
Učebna 4024 (HAMU-Tržiště 18) Tržiště 18, Praha 1 |
paralelka 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Hudební produkce (Mg) - od 2022/23 (povinný předmět s možností opakovaného zapsání)
- Obor Hudební produkce (Mg) od 2016/17 (povinný předmět s možností opakovaného zapsání)