Seminář zvukové tvorby a hudební režie 5
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
171SZTH5 | zápočet | 3 | 1 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 66 až 81 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Aleš DVOŘÁK, Jiří GEMROT, Martin PINKAS, Sylva STEJSKALOVÁ, Ondřej URBAN
Obsah
Cíl výuky:
Zvládnutí prezentace vlastní práce a zkušenost s vystupováním před odbornou veřejností. Schopnost účastnit se aktivně diskuze, obhajoba vlastních názorů, osvojení si odborné terminologie.
V případě účasti zahraničních studentů nebo hostů vedení semináře zcela nebo částečně v angličtině.
Shrnutí obsahu předmětu:
Seminář poskytuje prostor pro odborné explikace aktuálních témat z oblasti zvukové tvorby a hudební režie, které přednáší pedagog, případně pozvaní hosté a studenti.
Obsahem jsou konzultace nahrávaných projektů, jejich přípravy a zhodnocení výsledků.
Tematické okruhy:
Reflexe zadání seminárních prací a témat z aktuální problematiky oboru zvukové tvorby a hudební režie.
Např. Novinky na Digital Concert Hall
Nové tituly českých i zahraničních vydavatelství (Supraphon, Deutsche Grammophon a další)
Dokumentace aktuálních nahrávání, diskuse
Analýza zvukového obrazu a interpretace na současných i historických nahrávkách
Výsledky učení
Student je schopen zpracování a prezentace zadaného tématu v požadovaném rozsahu, používá odbornou terminologii, reflektuje vlastní vystupování a dokáže diskutovat na odpovídající odborné úrovni. Umí vyhledat a zpracovat textové studijní zdroje.
Předpoklady a další požadavky
Prezentace vlastní tvorby, povinná účast minimálně 70%.
Literatura
Archiv Zvukového studia HAMU
Vlastní archiv realizovaných nahrávek
Elektronické studijní zdroje přístupné z Knihovny HAMU:
Naxos Music Library, Digital Concert Hall, Metropolitní Opera New York a další internetové platformy poskytující stěžejní snímky historické i současné.
Partitury a nahrávky vybraných děl. Do programu semináře může být zařazena exkurze do institucí, jakými jsou Národní technické muzeum, Český rozhlas, Česká televize, Rudolfinum, Český národní symfonický orchestr a např. další soukromá nahrávací studia apod.
Hodnoticí metody a kritéria
Student/ka prezentuje v průběhu semestru minimálně jednu seminární práci v rozsahu 3-5 stran textu, ve které se věnuje analýze vybraných vlastních nebo zadaných zvukových nahrávek. Dále zpracovává recenze na aktuální dění v oblasti hudební kultury. Zadání a rozsah prací stanovuje individuálně pedagog.
Účast na semináři je povinná, požadovaná docházka je nejméně 70 %. Při splnění všech podmínek získává student zápočet.
Poznámka
není
Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
St | 09:30–11:00 | Sylva STEJSKALOVÁ Aleš DVOŘÁK |
Učebna KZT Lichenštejnský palác |
paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Zvuková tvorba a hudební režie - Zvuková tvorba (Mg) od 2022/23 (povinný předmět)
- Zvuková tvorba a hudební režie - Hudební režie (Mg) od 2022/23 (povinný předmět)