Disertační a doktorský seminář 3
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Semestr |
---|---|---|---|---|
180DSTN3 | zápočet | 15 | 24 hodiny SEMINÁŘŮ za celý akademický rok (45 minut), 357 až 432 hodin domácí příprava | akademický rok |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Cíl výuky:
Cílem výuky je prohlubování schopností odborné diskuze v rámci nejbližší akademické komunity doktorandů a školitelů. Postup výzkumu, obsah a metodologii upřesňuje doktorand v individuálních konzultacích se školitelem. Ve společných seminářích se studenti vzájemně informují o aktuálním stavu svého výzkumu a postupů relevantních v textové části disertace a v konceptu odborné umělecké rozvahy.
Školitel vede doktoranda ke schopnosti formulovat klíčové aspekty vlastního výzkumu a konfrontovat je s kritickými podněty kolegů. Systematické rozvíjení oborového diskursu za pomoci prezentace vlastních děl a kritické diskuse nad díly ostatních kolegů napříč všemi stupni studia napomáhá kultivaci úzce oborové diskuse a schopnosti aktivního působení v odborné komunitě.
Tematické okruhy:
Jsou dané zaměřením vlastní badatelské aktivity doktoranda. Ve třetím ročníku doktorand prezentuje výsledky svého bádání a rozvedené teze a ucelené části nebo kapitoly disertační práce. Dále komentuje finalizaci vlastní tvorby, diskutuje o prezentovaných dílech, sdílí informace o aktualitách oboru a kriticky hodnotí nové poznatky a události v otázkách techniky, estetiky a dalších aspektech umělecké tvorby. Předpokladem je samostatné kriticko-analytické́ hodnocení prezentovaných děl studentů s přesahem do pedagogické, estetické a hudebně teoretické roviny.
V rámci všech profilací se v rámci semináře konají kolokvia s odborníky z institucí zabývajících se tanečním výzkumem a příbuznými obory, které seznamují studenty s širším odborným prostředím, umožňují navázat kontakty, diskutovat o studovaných jevech s dalšími badateli, revidovat vlastní poznatky a jejich interpretaci.
Výsledky učení
Doktorand je veden k dovednosti prezentovat finální části disertační práce v souladu s individuálním studijním plánem nebo uměleckého záměru a tvůrčího procesu.
Doktorand dokáže argumentovat metodologii svého bádání v oblasti uměleckého výzkumu a prokáže schopnost jejich inovativního propojení s vlastní uměleckou praxí.
Je schopen prezentovat aktuální stav bádání a aktivně reagovat na kritickou reflexi nejbližší komunity doktorandů a školitelů formou diskuse a začlenění podnětů do vlastní práce.
Předpoklady a další požadavky
Literatura
Jelikož se jedná o předmět, jehož konkrétní náplň je stanovena vždy nově ve vztahu ke konkrétní situaci doktoranda, portfolio studijních materiálů je proměnlivé.
Hodnoticí metody a kritéria
Doktorand prezentuje a diskutuje získané vědomosti před oborovou radou, a to zejména poukazem na souvislost nabytých znalostí s vlastním předmětem teoretické nebo tvůrčí části disertační práce. Doktorand obhájí jejich relevantnost především z pohledu zevrubné studijní sondy do speciálních aspektů vlastního disertačního výzkumu.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje