Pedagogický projekt
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Semestr |
---|---|---|---|---|
180PPZT | zápočet | 6 |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Cíl výuky:
Díky souhrnu „Specializované aktivity“, který se skládá z publikačních, odborných, uměleckých či pedagogických aktivit plánovaných v součinnosti se školitelem, s Výzkumným centrem hudební akustiky MARC a s KZTHR student získá potřebné zkušenosti při psaní odborných článků v českém i cizím jazyce, realizací odborných a uměleckých projektů a výukou.
Tematické okruhy:
Specializované aktivity mohou být kombinovány na základě příkladů uvedených v rámcovém studijním plánu, z čehož Pedagogický projekt představuje realizaci výuky pro KZTHR s předpokladem časové náročnosti včetně přípravy materiálů a podkladů pro výuku (viz rámcový studijní plán).
Výuka se týká předmětů nižších ročníků bakalářského studia, ideálně s vazbou na téma dizertační práce.
Výsledky učení
Student získá zkušenosti s přípravou studijních materiálů, pedagogikou a metodikou výuky.
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Doporučená literatura:
Profilace ZVUKOVÁ TVORBA
BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5.
GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E., NOVOTNÝ, P. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc: Hanex, 2000. ISBN 80-85783-28-2.
KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.
KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-965-8.
MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-246-7.
MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno: MU, 1995, ISBN 80-210-1070-3. Národní program rozvoje vzdělávání. Praha: ÚIV, 2001. ISBN 80-211-0372-8.
MUŽÍK, J. Andragogická didaktika. Praha: CODEX Bohemia, 1998. ISBN 80-85963-52-3.
PASCH, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-127-4.
POLEDŇÁK, Ivan, BUDÍK, Jan. ABC učitele hudební výchovy : [materiály a informace]. Praha: Panton, 1968.
Profilace HUDEBNÍ REŽIE
Článek z časopisu
HOLUBEC, Pavel. Sluchová analýza jako součást výuky harmonie a intonace. Aura musica. Časopis pro sborovou tvorbu, hudební teorii a pedagogiku, 2014, č.7, s. 4-11. ISSN 1805-4056.
HONS, Miloš. Z historie českých koncepcí poslechu hudby. Aura musica. Časopis pro sborovou tvorbu, hudební teorii a pedagogiku, 2012, č.3, s. 48-55. ISSN 1805-4056.
KLJUNIČ, Bojana. Postupnost studijních programů hudebního vzdělávání a příprava budoucích učitelů hudby. Aura musica. Časopis pro sborovou tvorbu, hudební teorii a pedagogiku, 2014, č.5, s. 30-36. ISSN 1805-4056.
MUSIL, Ondřej. Notační program Sibelius ve výuce. Aura musica. Časopis pro sborovou tvorbu, hudební teorii a pedagogiku, 2014, č.6, s. 38-41. ISSN 1805-4056.
MUSIL, Jaroslav. Multimédia v hudební výchově. Aura musica. Časopis pro sborovou tvorbu, hudební teorii a pedagogiku, 2014, č.6, s. 74-77. ISSN 1805-4056.
Knihy
BERTRAND, Yves. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5.
KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-965-8.
MAŇÁK, Josef, ŠVEC, Vlastimil. Výukové metody. 1. vyd. Brno: Paido, 2003, 219 s. ISBN 80-731-5039-5.
MAREŠ, Jiří. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-246-7.
PASCH, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. 2. vyd. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-054-2.
ZORMANOVÁ, Lucie. Výukové metody v pedagogice. 1. vyd. Praha: Grada, 2012.
Web
Aura musica, archiv. Dostupné z: https://issuu.com/ujep/stacks/476e3f7a9687443ab2b9d9ddf187696d
Příklad ŠVP s EZHZT, ZUŠ Police nad Metují. Dostupné z: http://www.zuspolice.cz/ezhzt
Metodický portál inspirace a zkušenosti učitelů, EZHZT - Elektronické zpracování hudby a zvuková tvorba. Dostupné z: http://diskuze.rvp.cz/viewforum.php?f=781&sid=1bb4b1d01e0126b10a5baec4095e67a2
Dostupné ŠVP s EZHZT
elektronické studijní zdroje a archiv Knihovny HAMU
Hodnoticí metody a kritéria
Student splní úkoly zařazené mezi Specializované aktivity tak, že využije aktuálních možností a nabídek k publikaci, k účasti na konferencích, k vytvoření projektu či výuce na základě doporučení a schválení oborové rady.
Podmínkou k udělení zápočtu je provedení výuky v daném rozsahu.
Poznámka
není
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje