Kamera v dokumentárním filmu 3

Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
304KDF3 zápočet 1 8 hodiny výuky za celý semestr (45 minut), 19 až 24 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Jiří MYSLÍK

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Jiří MYSLÍK

Obsah

Jedná se o soubor seminárních přednášek, praktických ukázek a aktivního dialogu.

Osnova:

  1. Analýzy připravovaných dokumentárních studentských projektů.
  2. Příprava na natáčení kameramanského cvičení ČLOVĚK - PORTRÉT - LETOPIS
  3. Hodnocení natočeného materiálu, projekce denních prací.
  4. Hodnocení, průběžné analýzy a konzultace natočených dokumentárních projektů.
  5. HDTV, DIGITAL CINEMA a dokumentární projekty.
  6. Práce se světlem, kontrastem v souvislosti s rozlišením digitálních formátů.
  7. Otázky filmové řeči a její struktury v dokumentárním filmu ve vztahu k používané záznamové metodě. Technické parametry omezující práci dokumentaristy.
  8. Digitální televize, projekty dokumentárních multimédií, technologické aspekty.

Natáčení oborového kameramanského filmu ČLOVĚK - PORTRÉT - LETOPIS

Studenti katedry kamery mají za úkol natočit krátký němý obrazový záznam (480 metrů černobílého 35mm negativního materiálu) - portrét člověka - seniora, významného českého kameramana nebo osobnosti kinematografie. Společně se studenty katedry dokumentární tvorby pořizují doplňující zvukový záznam, rozhovor na magnetofonu. Společně své záznamy stříhají ve střižně v elektronické podobě (Avid, FinalCut). Prezentace projektu na katedře kamery,. Spolupráce s KDT není povinná.

Výsledky učení

Cíl předmětu:

Systematická příprava studentů katedry kamery pro funkci kameramana při natáčení dokumentárních filmů.

Předpoklady a další požadavky

-

Literatura

Petr Prokop: Současné filmové kamery, SPN 1983, 271 stran

Petr Prokop: Zakládání filmových kamer, SPN 1983, 107 stran

Rudolf Adler: Cesta k filmovému dokumentu, NAMU 2001, 92 stran, ISBN:80-85883-72-4

Béla Balázs: Film. Vývoj a podstata nového umenia, Slovenské vydavatelstvo krásnej literatury 1958, 382 stran

Film je umění - Sborník stat: Orbis Praha 1963

Guido Aristarco - Dějiny filmových teorií: Orbis Praha 1968

Robert Flaherty - Materiály k dějinám dokumentárního filmu: SPN 1969, 113 stran

Anton Wilson´s - Cinema Workshop

Kodak - Student Filmmaker´s Handbook

Hodnoticí metody a kritéria

Kredity jsou uděleny na základě:

Poznámka

výuky hybridně

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů