Public Relations

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
305PRE zkouška 2 2 hodiny PŘEDNÁŠEK týdně (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Obsah

STRUKTURA PŘEDMĚTU

Předmět je rozdělen do dvou částí. V prvním období semestru je prezentována teoretická část, v druhé části jsou zváni hosté z oblasti filmu, médií, divadla výtvarného umění a literatury, kteří studentům prezentují praktickou stránku mediálních kampaní své osobnosti a svých projektů. Následuje beseda, případně workshop k danému tématu. Jedná se o významné a výrazné osobnosti české kulturní scény. Osobnosti jsou voleny tak, aby se nekryly s osobnostmi přednášejícími na FAMU.

PR PROSTŘEDKY

-návrh při plánování distribuční kampaně

-příprava a rozesílání tiskových zpráv, fotografií a pozvánek

-koordinace setkání s novináři

-press trip – vytipování a pozvání novinářů

-koordinace soutěží a tiskových výstupů v médiích

-mediální partnerství

-individuální schůzky s novináři, domlouvání exkluzivních materiálů, rozhovorů apod.

-monitoring médií

-sociální sítě (využití fotografií s tématem festivalu či filmu na instagramu, IGTV atd.)

-youtube kanál (distribuce videí novinářům, videa k dispozici pro sociální sítě)

-pozvání blogerů a youtuberů, možnost zapojení blogerů do festivalových a filmových aktivit – workshopy, filmové laboratoře, projekce, soutěže o vstupenky, zákulisní informace...

-rozhovory s herci a tvůrci filmů

-vip servis (oslovování, informování a využívání celebrit a umělců za účelem zviditelnění filmu či festivalu, propojení/pozvání vybraných celebrit, zajištění účasti VIP, zajištění a koordinace rozhovorů VIP osobností)

Výsledky učení

Cílem předmětu je seznámit studenty s procesem a způsoby mediální kampaně a klíčovými prostředky tohoto mechanismu.

Předpoklady a další požadavky

Literatura

Vzorový mediaplán (archiv 2media.cz) – předáno pedagogem.

Vzorové tiskové zprávy (archiv 2media.cz) – předáno pedagogem.

Každý týden jsou pedagogem vybírány a doporučovány: nové klíčové seriály (Netflix, HBO), výstavy, novinky v oblasti světové i české literatury a divadelní premiéry.

Studentům je též zajištěn volný přístup na akce pořádané agenturou 2media.cz (filmové festivaly).

Studentům je doporučována publicistická tvorba konkrétních filmových profesionálů z prostředí médií.

Hodnoticí metody a kritéria

Závěrečná individuální konzultace o způsobu a využití mediálních kampaní v oblasti celovečerních filmů, filmových festivalů a hereckých osobností. Požadovaná docházka 70 %.

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů