Videomapping 3
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
309VMA3 | zápočet | 1 | 1 hodiny výuky týdně (45 minut), 16 až 21 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Cílem výuky je zužitkovat informace z předešlých dvou semestrů na ploše praktického zadání. Posluchač by měl vytvořit sémantický systém schopný komunikovat s recipientem vizuálními znaky. Zadání bude probíhat nejdříve v prostoru neutrálním, a poté studenti připraví projekce, které spolu se světlem a dynamickým i světelnými projekcemi využijí v těsně navazujícím předmětu „Videomapping – cvičení“ - závěrečnému zveřejnění vytvořeného audiovizuálního díla.
Obsah výuky
●Myšlenkový a ideový návrh audiovizuálího díla.
●Projekční plocha, využití herců nebo tanečníků a objektů na zamýšlené scéně.
●Analýza obraznosti zamýšleného díla z pohledu jeho psychosomatické kvality, s ohledem na gnoseologické aspekty vizuality.
●Tvorba živých akcí a jejich propojení s připravenými animovanými sekvencemi.
●Návrh prostoru a jeho specifických vlastností s ohledem na rozmístění objektů a případných živých postav.
●Harmonizace jednotlivých složek do celku, který bude schopen vizuální komunikace s recipienty.
●Plánovací příprava na realizaci v navazujícím předmětu „Videomapping- cvičení“.
Technické řešení:
●Vzdálenosti a úhly umístění projektorů vzhledem k projekční ploše.
●Výběr a rozmístění světelných zdrojů.
●Rozmístění zvukového aparátu.
●Řešení kabeláže a kompletního propojení celého setupu.
Výsledky učení
Výsledky výuky
Studenti vytvoří sémantický systém pro světelné a dynamické projekce, které budou použity v navazujícím předmětu „Videomapping – cvičení“.
.
Předpoklady a další požadavky
Nutnou podmínkou k zapsání tohoto cvičení je absolvování předmětů Videomapping 1. Cvičení mohou absolvovat maximálně 4 studenti. Přednost mají studenti Katedry animované tvorby.
Literatura
●Kubíček Jiří, Úvod do estetiky animace; Praha: Akademie múzických umění, 1. vyd. Praha, 110 s. 2004 ISBN: 8073310198.
●ČIHÁK, Martin. Ponorná řeka kinematografie. Praha: Akademie múzických umění, 1. vydání. 302 stran, 2013, ISBN: 9788073312831
●Ciesla, Jiří a kol., Alfréd Radok mezi filmem divadlem, Praha: ,Akademie múzických umění, ISBN: 978-80-7331-101-8.
●KUBA, Petr, VÍT, Vladimír: Televizní technika, vydal: BEN - technická literatura, 2003, 208 str., ISBN: 80-86056-88-0, EAN: 9788086056883
●Murray, James D.; VanRypen, William: Encyclopedia of graphics file formats O´Reilly 1995, 2005 .ISBN-13: 978-1565920583, ISBN-10: 1565920589
●D.Franklin: Flash MX Macromedia 2008.
●BERÁNEK, Petr. Digitální video v praxi: [podrobný průvodce]. 2., zcela přeprac. Vyd. Praha: Mobil Media, 2003. ISBN 80-865-9334-7.
Hodnoticí metody a kritéria
Zápočet.
Studenti vytvoří sémantický systém pro světelné a dynamické projekce, které budou použity v navazujícím předmětu „Videomapping – cvičení“.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Režie - magistr_1920_1ročník (povinně volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - magistr-1920_1ročník (povinně volitelný předmět)
- Kamera - magistr_1920_1ročník (povinně volitelný předmět)
- Kamera - magistr_1920_2ročník (povinně volitelný předmět)
- Produkce - magisterské studium (povinně volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - magistr_1920_1ročník (povinně volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - magistr_1920_1ročník (povinně volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - magistr_2021 (povinně volitelný předmět)