Academic skills II: Reading, Using, and Writing Scholarship
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
940AS2 | zkouška | 6 | anglicky | akademický rok |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Getting to grips with published scholarship – theory, history, criticism, and combinations thereof – is among the most challenging but important aspects of doctoral research. Accordingly, this course aims to strengthen students’ understandings of the crucial roles scholarly engagement can play in their theses, spin-off projects, and academic life generally. The course is therefore built around three complimentary, intersecting strands which structure each of its six sessions: reading scholarship, using scholarship, and writing scholarship. The first strand invites students to confront the opportunities of identifying helpful “takeaways” in existing scholarship, by analyzing a published essay each week. The second strand invites students to consider how such outputs can enrich their own work, with sessions devoted respectively to 1) methods, 2) conceptualization, 3) inspiration, 4) support, 5) blind-spots, and 6) flaws. And, the third strand involves one student delivering a presentation each week on a piece of academic work they are drafting, to discuss issues they may be having with it and receive feedback from the rest of the group. In so doing, it is hoped that students can confront this intimidating aspect of academic life, empowering them to deepen their understandings of their field and maximizing the quality and “publishability” of their work.
Výsledky učení
By the end of this course, students are expected to show growing competencies in:
•Methodological self-awareness
•Conceptualizing key ideas
•Conveying importance
•Academically supporting arguments
•Addressing knowledge blind-spots
•Addressing intellectual flaws
Předpoklady a další požadavky
N/A
Literatura
Calavita, Marco. “‘MTV Aesthetics’ at the Movies: Interrogating a Film Criticism Fallacy”, Journal of Film and Video 59.3 (2007), pp. 15–31.
Kraszewski, Jon, “Recontextualizing the Historical Reception of Blaxploitation: Articulation of Class, Black Nationalism, and Anxiety in the Genre’s Advertisements”, The Velvet Light Trap 50 (2002), pp. 48–61.
McRobbie, Angela. “Postfeminism and Popular Culture: Bridgit Jones and the New Gender Regime”, Feminist Media Studies 14.3 (2004), pp. 255–264.
Mittell, Jason. “A Cultural Approach to Television Genre Theory”, Cinema Journal 40.3 (2001), pp. 3–24.
Nowell, Richard. “Hollywood Don’t Skate: US Production Trends, Industry Analysis, and the Roller Disco Movie”, The New Review of Film and Television Studies 11.1 (2013), pp. 73–91.
Sconce, Jeffrey. “Trashing the Academy: Taste, Excess, and the Emerging Politics of Cinematic Style”, Cinema Journal 36.4 (1995), pp. 371–393.
Hodnoticí metody a kritéria
Participation (100 percent)
Given the practical nature and student-oriented approach of this course, it is essential that students are actively involved in all sessions. Accordingly, the breadth, depth, and relevance of their contributions will be taken in to account, as will be their willingness to engage in constructive peer-to-peer evaluation. A short presentation delivered by each student will also be taken into account when formulating grades.
Další informace
Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů pro celou AMU
Rozvrh na akademický rok 2022/23:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Scenáristika a dramaturgie - bakalář_2020 (volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Režie - bakalář_2021 (volitelný předmět)
- Filmová režie - magistr (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - bakalář_2020 (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - magistr_2022 (volitelný předmět)
- Kamera - bakalář_2021 (volitelný předmět)
- Kamera - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Produkce - Bakalářské studium (volitelný předmět)
- Produkce - Magisterské studium (volitelný předmět)
- Střihová skladba - bakalář_2021 (volitelný předmět)
- Střihová skladba - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Fotografie CZ - bakalář_2022 (volitelný předmět)
- Fotografie CZ - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - bakalář_2020 (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - bakalář_2020 (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Herní design - magistr (volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - bakalář_2020 (volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - magistr_2021 (volitelný předmět)
- Teorie filmové a multimediální tvorby (volitelný předmět)
- Výzkum a teorie audiovize 2021 (volitelný předmět)
- Výzkum a teorie audiovize 2023 (volitelný předmět)