Kapitoly z vývoje výtvarného myšlení 6

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
203KVZ6 zkouška 2 2 hodiny PŘEDNÁŠEK týdně (45 minut), 29 až 39 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Obsah

Výuka se zabývá rolí obrazového a výtvarného tvoření v souvislosti se soudobými otázkami v ekologické, ekonomické, sociální či epistemologické oblasti. Jaké úlohy dnes hrají obrazy? Jsou „umělecké“ a „mimoumělecké“ obrazy vždy opozity nebo se jejich fungování někdy doplňuje, překrývá, vzájemně maskuje apod.?

Výsledky učení

Seznámení studentů se širokým spektrem dnešních náhledů na využívání obrazových médií a na specifickou roli uměleckého sdělování v tomto rámci. Vytvoření vlastního názoru na úlohu umělecké tvorby i v souvislosti s uměleckým trhem, ve vztahu k různým typům a očekáváním publika, v souvislosti s individuálním směřováním a určitými vnějšími stereotypními předpoklady atd.

Předpoklady a další požadavky

Středoškolské vzdělání o historii výtvarného umění.

Literatura

Hochdoerfer, Achim (ed.): Painting 2.0: Expression In the Information Age, Hamburg 2016.

Graw, Isabelle (ed.): Painting Beyond Itself: The Medium in the Post-Medium Condition, London 2016.

Dubey, Gérard: Sociální pouto v éře virtuality, Praha 2020.

Latour, Bruno: Kde to jsem?, Praha 2022.

Chalupecký, Jindřich: Obhajoba umění 1934–1948, Praha 1991.

Hodnoticí metody a kritéria

75% účast na přednáškách (seminářích), aktivita při diskusích na přednáškách, návštěvách výstav apod. Závěrečný esej (cca 7 normostran / 5 normostrany k zápočtu) buď inspirovaný některým z témat, která se probírala na přednáškách a při diskusích nebo napsaný na vlastní téma, které souzní s probíranými okruhy.

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů