Psaní televizního pilotu 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
301MPTP2 | zápočet | 4 | 100 hodiny výuky za celý semestr (45 minut), 25 až 45 hodin domácí příprava | anglicky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra scenáristiky a dramaturgie
Obsah
Michele Palermo
Druhý běh - 31. března - 11. dubna 2025
Pondělí - pátek: 09,00 - 12,00
Pondělí a středa 13,30 - 15,30 hod.
Psaní televizního pilotu seznamuje studenty s požadavky na psaní pro televizi a dává jim nástroje pro vytvoření půlhodinového nebo hodinového televizního pilotu, který bude mít dostatečnou hloubku a komplexnost, aby mohl být uveden do seriálu. Důraz bude kladen na pitching, vytváření přesvědčivých postav s neřešitelnými konflikty, budování silné struktury příběhu, jednání a scén a vytvoření jasně definovaného světa a tónu příběhu. Kurz se bude skládat z přednášek, promítání, četby a cvičení na psaní ve třídě. Na konci dvoutýdenního by měl mít každý student návrh osnovy svého pilotního dílu a pevnou znalost struktury televizního psaní.
Kurz je vhodný pro scenáristy ale i pro neoborové studenty bez předchozí zkušenosti s psaním scénářů, kteří chtějí prohloubit své znalosti o vývoji seriálů.
Výsledky učení
1.Prohloubit znalosti studentů o psaní televizních scénářů a o jedinečných požadavcích na pilotní scénář.
2.Prohloubit schopnost studentů naplánovat pilotní příběh, dlouhodobý děj a postavy, vytvoří přesvědčivý a udržitelný seriál.
3.Dokončit pevnou osnovu televizního pilotu a pro studenty scenáristiky, kteří se přihlásí na první lekci a chtějí pokračovat ve výuce až do 11. dubna - napsat alespoň první dějství televizního pilotu.
Předpoklady a další požadavky
Silný nápad (nebo několik nápadů) na televizní seriál. Promyslete si je natolik, abyste o nich byli schopni první den mluvit (o každém 1-2 minuty) a druhý den předložit nejlepší z nich.
1.Přijďte , připraveni na hodinu a připraveni se zapojit.
2.Buďte připraveni PRACOVAT. Jedná se o dvoutýdenní kurz s velmi velkým zadáním. Pokud nejste schopni pracovat, nechoďte do kurzu.
3.Ptejte se.
4.Naslouchejte si navzájem.
5.Buďte k sobě Laskaví.
6.UŽIJTE SI ČAS STRÁVENÝ VE TŘÍDĚ A PŘI PRÁCI NA PILOTNÍM PROJEKTU. Proč? Protože pokud se chystáte dělat práci, která vás nebaví, můžete si vydělat více peněz a mít větší stabilitu po celý život, když budete dělat téměř cokoliv jiného!
ČEKATELÉ z KSD se mohou zapsat přes Jednorázové akce (karta Ostatní).
Literatura
-
Hodnoticí metody a kritéria
PRVNÍ TÝDEN
Třída č. 1 (dopoledne)ÚVOD: PILOT
TŘÍDNÍ CVIČENÍ: Představení
DISKUSE: PŘEHLED PILOTŮ - Co je pilot? Jaké jsou příběhové prvky seriálu? Postava, svět, žánr, prostředí, tón, téma, rámcující prostředky a jak to všechno vložit do logline a „elevator pitch“.
Zadání: Napište LOGLINE a ELEVATOR PITCH pro EXISTUJÍCÍ seriál.
(odpoledne)PROMÍTÁNÍ NAŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE VE TŘÍDĚ
•„SEVEN SECONDS“ (Hodinové drama)
•„BEEF“ (půlhodinová komedie)
Individuální individuální setkání s Michele (30 minut)
Třída č. 2 PITCHING a BUDOVÁNÍ SVĚTA VAŠEHO SERIÁLU
Studenti budou prezentovat své loginy a „výtah“ pro existující seriály.
DISKUSE: STRUKTURA - Začneme „VYTRHÁVAT“ strukturu pilotů, které jsme sledovali („BEEF“ a „SEVEN SECONDS“), a budeme mluvit o důležitosti STRUKTURY v televizním psaní.
Zadání: Napište LOGLINE a pětiminutový PITCH pro SVŮJ seriál, přičemž se zaměřte na nejoriginálnější část svého seriálu (a proč jste JEDINÝ člověk, který ho může napsat).
Třída #3 (dopoledne)PITCH IT - then BEAT IT!!
Studenti představí své seriály.
DISKUSE: STRUKTURA - Budeme pokračovat ve „VYPRÁVĚNÍ“ o struktuře pilotů, které jsme sledovali („BEEF“ a „SEVEN SECONDS“), a budeme mluvit o důležitosti STRUKTURY v televizním psaní.
Zadání: Začněte psát svůj BEAT SHEET. Svůj návrh BEAT SHEETU odevzdejte Michele a svým kolegům ve třídě do pátečního večera 23,59.
(odpoledne) Zoomujte s profesionálem! A individuální individuální setkání s Michele (30 minut)
Třída č. 4AKT a STRUKTURA PŘÍBĚHU
DISKUSE: Dějové linie A, B a C, „Act Out“ a „Cliffhangers“.
TŘÍDNÍ CVIČENÍ: Vyprávějte příběh z vlastního života s použitím dějových linií A, B a C - a také cliffhanger!
Třída č. 5TEASERS
DISKUSE: TEASER
Co je to upoutávka a proč ji potřebuji?
SCREENING: Příklady skvělých (i příšerných!) upoutávek! CVIČENÍ VE TŘÍDĚ: Ukázka příběhu z vlastního života.
Zadání: NAPIŠTE UPOUTÁVKU!
V pondělí ráno si prosím připravte upoutávku na workshop.
DVA TÝDNY
Třída č. 6CHARAKTER
WORKSHOP: Čtení TEASERS!
TŘÍDNÍ CVIČENÍ: Vytvořte skvělou postavu ze svého života.
DISKUSE: Co tvoří skvělé CHARAKTERY? Protagonisté,
antagonisté, stínové postavy, spojenci a televizní posedlost sociopaty.
Zadání: Úkol: Dialogové cvičení „Moucha na zdi“.
Třída č. 7 (dopoledne)DIALOG
WORKSHOP: Čtení z knihy Fly on the Walls.
DISKUSE: Co je základem skvělého dialogu
Využití známých lidí
VÁŠ hlas vs. hlasy vašich postav
(odpoledne) Individuální schůzky s Michele
Zadání: ZAČÍNEJTE JEDEN AKT!
Třída č. 8CATCH UP
WORKSHOP: Přineste všechny nezodpovězené otázky, problémy nebo obavy týkající se
cokoli, co jsme pokryli (nebo nepokryli!), a my se jim budeme věnovat!
Třída č. 9 (dopoledne)PODNIKÁNÍ V PODNIKÁNÍ
DISKUZE: Televizní byznys dnes: staré způsoby a nová paradigmata a jak proniknout na globální trh.
TŘÍDNÍ CVIČENÍ: Zopakujte si svou show s tím, co nyní víte.
(odpoledne) ZOOM s profesionálem! A individuální setkání s Michele
Třída č. 10NA ZÁVĚR
WORKSHOP: Přečtěte si první dějství (to, co máte) a prodiskutujte vítězství, problémy, obavy a opravy.
DISKUSE: Cokoli chcete vědět - zeptejte se hned! Je poslední den!
Pro první skupinu studentů je vhodnější, aby scénáristé, kteří chtějí své piloty NAPSAT, absolvovali druhé dva týdny mého působení. Po dobu druhých dvou týdnů se s nimi budu nadále setkávat ve středu odpoledne, abych sledoval jejich pokroky a odpovídal na otázky.
Pro druhou skupinu studentů možná trochu upravím učební plán. Odstranit psaní prvního dějství v druhém týdnu (možná, ne nutně) a možná trochu protáhnout další úkol. Opravdu záleží na míře jejich zájmu a na tom, kolik toho chtějí z calss vytěžit.
Podmínkou udělení zápočtu je stoprocentní docházka a zapojení do programu.
Poznámka
.
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
31.03.2025 | 09:00–18:00 | Tereza BRDEČKOVÁ | paralelka 2 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Scenáristika a dramaturgie - Bc (Volitelné předměty)
- Scenáristika a dramaturgie - Mg (Volitelné předměty)
- Režie - bakalář_2021 (Volitelné předměty)
- Filmová režie - magistr (Volitelné předměty)
- Dokumentární tvorba - bakalář_2020 (Volitelné předměty)
- Dokumentární tvorba - magistr_2022 (Volitelné předměty)
- Kamera - bakalář_2021 (Volitelné předměty)
- Kamera - magistr_2021 (Volitelné předměty)
- Produkce - Bakalářské studium - 2023 (Volitelné předměty)
- Produkce - Magisterské studium - 2023 (Volitelné předměty)
- Střihová skladba - bakalář_2021 (Volitelné předměty)
- Střihová skladba - magistr_2021 (Volitelné předměty)
- Fotografie CZ - bakalář_2022 (Volitelné předměty)
- Fotografie CZ - magistr_2021 (Volitelné předměty)
- Zvuková tvorba - bakalář_2020 (Volitelné předměty)
- Zvuková tvorba - magistr_2021 (Volitelné předměty)
- Animovaná tvorba - bakalář_2020 (Volitelné předměty)
- Animovaná tvorba - magistr_2021 (Volitelné předměty)
- Herní design - magistr (Volitelné předměty)
- Audiovizuální studia - bakalář_2020 (Volitelné předměty)
- Audiovizuální studia - magistr_2021 (Volitelné předměty)
- Audiovizuální studia - magistr_2024 (Volitelné předměty)
- Výzkum a teorie audiovize 2021 (Volitelné předměty)
- Výzkum a teorie audiovize 2023 (Volitelné předměty)