Literární vývoj filmu druhého ročníku KR
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
302LVF | zápočet | 2 | 16 hodiny výuky za celý semestr (45 minut), 38 až 48 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra režie
Obsah
V rámci předmětu navazují spolupráci studenti 1. ročníku Katedry režie, studenti 1. ročníku Katedry produkce a studenti 3. ročníku Katedry scenáristiky a dramaturgie na literárním vývoji látky, která poslouží jako základ pro scénář k Hranému filmu druhého ročníku na Katedře režie.
Předmět sestává ze čtyř moderovaných setkání, každé trvající čtyři vyučovací hodiny, jež studenti obou
kateder absolvují společně. Hlavním cílem je, aby studenti scenáristiky ve spolupráci se studenty režie
postupně vypracovali ucelený námět, jenž následně poslouží jako základ pro samostatnou práci studentů
scenáristiky v nadcházejícím semestru.
Minimálně dvou setkání se proto účastní v úloze mentorů pedagogové bakalářských dílen KP. Uvedou
studenty do elementárních základů vývoje filmových látek z pohledu producenta, vedoucího vývoje,
dramaturga i výkonné produkce.
Během moderovaných setkání studenti pod vedením pedagogů projdou následujícími tématickými bloky:
● Definice námětu
● Možnosti dramatické situace
● Postavy a jejich proměny
Studenti společně s pedagogy diskutují o různých přístupech a úskalích jednotlivých látek. Na konci
semestru by měly tvůrčí týmy mít jasnou představu o zpracovávaném tématu, jeho vztahu k základní
dramatické situaci, hlavních postavách a jejich vývoji.
Studenti 1.ročníku KP se moderovaných setkání účastní aktivně v rámci programu své prvácké dílny a
mohou přispívat i svými konkrétními náměty. Učí se rozvíjet dialog s tvůrci a pomáhat s organizací vývoje
látek. Cílem moderovaných setkání je literární vývoj látek určených ke společné realizaci v dalším ročníku
a také vzájemné poznání budoucích tvůrčích týmů a jejich vedoucích pedagogů. Minimálně dvou setkání
se proto účastní v úloze mentorů pedagogové bakalářských dílen KP. Uvedou studenty do elementárních
základů vývoje filmových látek z pohledu producenta, vedoucího vývoje, dramaturga i výkonné produkce.
Výsledky učení
Student zvládá spolupracovat s ostatními tvůrčími složkami při formulování základních idejí v rámci literárního vývoje ● Student se orientuje v procesu literárního vývoje filmového díla ● Student umí srozumitelně prezentovat svůj tvůrčí záměr ● Student rozumí pojmům téma, dramatická situace a proměna postav a chápe jejich vzájemný vztah
Předpoklady a další požadavky
-
Literatura
-
Hodnoticí metody a kritéria
účast na semináři 80%, odevzdání námětu
Poznámka
-
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Scenáristika a dramaturgie - Bc (Povinné předměty)
- Režie - bakalář_2021 (Povinné předměty)