Analýza filmu z hlediska tvůrčí metody

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
303AFTM zápočet 2 15 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 39 až 49 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra dokumentární tvorby

Obsah

Na semináři se budeme věnovat vybraným výrazným postavám světové kinematografie, u nichž lze identifikovat neobvyklou, moderní či jinak výraznou tvůrčí metodu.

Zaměříme se především filmová díla stojící na pomezí hraného a dokumentárního přístup.

Obsah setkání může být upraven po úvodním setkání.

Příklady možných tematických celků:

  1. Brzy na shledanou! 1968, r. Chris Marker - kolektivní film
  2. Lov lva lukem 1965, r. Jean Rouch - časosběrný etnografický film
  3. Titicut Follies 1967, r. Frederick Wiseman - sociologická a psychiatrická metoda
  4. Koko, le gorille qui parle 1977, r. Barbet Schroeder - věda in vivo před kamerou
  5. Šoa, 1985, r. Claude Lanzmann - historický dokumentární film bez archivních záběrů

6)Všichni možní sběrači a já 2000, r. Agnès Varda - autoportrét, dokumentární esej

Výsledky učení

Student bude umět analyzovat filmové dílo z hlediska autorova tvůrčího přístupu.

Student získá přehled o výrazných proudech v dějinách světové kinematografie, které byly spojeny se změnou paradigmatu natáčení/tvůrčí metody.

Předpoklady a další požadavky

žádné

Literatura

doplnit

Hodnoticí metody a kritéria

80% docházka

prezentace rozboru vybraného filmového díla v rámci semináře - výchozí metodou je analytický přístup na založený na znalosti tvůrčí metody režiséra

Poznámka

-

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů