Workshop: Audience Design – Jak rozumět svému publiku

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
305MAD zápočet 1 anglicky, česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Jitka KOTRLOVÁ

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra produkce

Obsah

Modul pro KP, KAT, KR, FI

Přednáška a workshop zaměřený na Audience Design proběhne v rámci Mezinárodního filmového festivalu BOO a povede ho audience designérka a zkušená lektorka, Ewa Bojanowska. Studenti se můžou hlásit se svým projektem do 10. října prostřednictvím formuláře, který je dostupný zde: https://forms.gle/8HpuV9uzao8ZDAX47 . Kapacita workshopu je limitovaná. Jazykem přednášky i workshopu je angličtina. V případě dotazů a nejasností kontaktujte: industry@boofest.cz

Přednáška a workshop zaměřený na Audience Design proběhne v rámci Mezinárodního filmového festivalu BOO a povede ho audience designérka a zkušená lektorka, Ewa Bojanowska. Studenti se můžou hlásit se svým projektem do 10. října prostřednictvím formuláře, který je dostupný zde: https://forms.gle/8HpuV9uzao8ZDAX47 . Kapacita workshopu je limitovaná. Jazykem přednášky i workshopu je angličtina. V případě dotazů a nejasností kontaktujte: industry@boofest.cz

10:00 – 10:30

Keynote: Co je Audience Design?

Audience Design je hravý, kolektivní proces, který pomáhá filmovým tvůrcům prozkoumat jejich příběh, publikum a způsoby komunikace i distribuce. Tato úvodní přednáška přehledně vysvětlí základy audience designu – co to je, kdy se používá, kdo se do něj zapojuje – a ukáže, jak lze narativní, vizuální a emocionální prvky filmu převést do jasného positioningu a konkrétních dalších kroků.

11:30 – 14:00

Workshop: Audience Design - Jak rozumět svému publiku

V tomto praktickém workshopu si vyzkoušíte Audience Design na vlastním projektu – otestujete několik klíčových metod: mapování potenciálních diváků, definování hlavního lákadla filmu a jeho stručného positioningu a volbu prvních kontaktních bodů. Budeme pracovat s jednoduchými šablonami a rychlou zpětnou vazbou od ostatních, abyste si mohli osahat, jak celý proces funguje. Cílem je osvojit si tento způsob uvažování, vyzkoušet ho na svém materiálu a odejít s jasnou představou, jak nástroje dál využívat – od vývoje, pitchingu až po uvedení filmu.

Výsledky učení

-

Předpoklady a další požadavky

-

Literatura

-

Hodnoticí metody a kritéria

Zápočet je udělen na základě 100% docházky.

Poznámka

Ewa Bojanowska

Pracuje jako audience designérka a konzultantka pro festivaly a propagaci, mimo jiné pro Torino Film Lab, International Screen Institute a nezávislé producenty po celé Evropě. Je členkou The Audience Design Collective.

Vystudovala obor mediální umění na Akademii výtvarných umění ve Varšavě a filmovou produkci na Polské národní filmové škole v Lodžii. Je také absolventkou programů EAVE Marketing a Torino Audience Design. V letech 2015 až 2022 pracovala jako festivalová manažerka ve společnosti New Europe Film Sales, kde se podílela na uvedení festivalových hitů jako Poslední rodina Jana P. Matuszyńského a Léto 1993 od Carly Simón. Jako vedoucí marketingu připravovala kampaně pro filmy jako SWEAT, ADA a CORPUS CHRISTI. Od roku 2022 působí jako nezávislá specialistka na práci s publikem a konzultantka v oblasti marketingu a festivalové strategie. Mimo jiné se podílela na oscarové kampani k filmu Film z balkonu režiséra Paweła Łozińského.

Rozvrh na zimní semestr 2025/2026:

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
07.11.2025 10:00–14:00 Jitka KOTRLOVÁ
přednášková par. 1

Rozvrh na letní semestr 2025/2026:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů