Nové digitální možnosti distribuce audiovizuálních projektů 2

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
305MNDD2 zápočet 2 anglicky, česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra produkce

Obsah

Úvod do nových digitalních možností tvorby a distribuce audiovizuálních projektů – AI, film3, metaverse.

Součásti výuky je workshop s tvorbou vlastního kina v metaversu – příklad www.voxels.com/s/weiser (student si vytvoří kino a bude ho mít online).

  1. AI - vysvětlení termínu, rozdělení kategorií, vysvětlení důležitosti správné formulace prompts, praktické ukázky programů a jejich výsledků, studenti budou mít možnost sami vyzkoušet

2.Film3 a USA filmový trh - vysvětlení termínu, představení světových osobností a projektů již fungujících ve film3, přehled současných tendencí amerického filmového průmyslu

3.Metaverse - vysvětlení termínu, výčet stávajících platform, důraz na metaversy vhodné k prezentaci audiovizuální tvorby

4.Praktický workshop- tvorba vlastního virtuálního kina (pro každého studenta, nebo skupinku studentů) + velké online promítání v metaversu

Výsledky učení

Cílem kurzu je seznámit studenty s nejnovějšími technologiemi tvorby pomocí AI, virtuální distribuce a nových trendů amerického filmového průmyslu. Absolvováním tohoto kurzu student dosáhne základních znalostí a orientace v tématu, a zároveň si prakticky vytvoří vlastní kino v metaversu, možnost prezentace vlastní tvorby.

Předpoklady a další požadavky

Zakladní počítačová gramotnost. Vzhledem k tvorbě kina je vhodné, aby student měl již hotové AV cvičení či jinou tvorbu, kterou si v metaverse kině bude promítat. Budeme používat aplikaci Discord

Literatura

bude vydáno 30.dubna 2024 / Murphy P., : „AI in the Movies”, 2024, Edinburgh University Press, ISBN 9781474448581, 1474448585 , 216 stran

Tricart C. :„Virtual Reality Filmmaking: Techniques & Best Practices for VR Filmmakers“, 2017, Taylor & Francis, ISBN 9781315280394, 1315280396, 190 stran

Hacki C., Lueth D., Bartolo T.: „Navigating the Metaverse: A Guide to Limitless Possibilities in a Web 3.0 World“, 2022, John Willey & Sons publishing, ISBN 1119898994, 9781119898993, 272 stran

Evans L., Frith J., Saker M.: “From Microverse to Metaverse: Modelling the Future through Today’s Virtual Worlds”, 2022, Emerald Group Publishing, ISBN 1804550213, 9781804550212, 152 stran

Rosa N., “Understanding the Metaverse: A Business and Ethical Guide”, 2022, John Willey & Sons publishing, ISBN 111991180X, 9781119911807, 240 stran

Rijmenam M. Van, “Step into the Metaverse: How the Immersive Internet Will Unlock a Trillion-Dollar Social Economy”, 2022, John Willey & Sons publishing, ISBN 1119887577, 9781119887577, 256 stran

Terry Q.H., Keeney S., „The Metaverse Handbook: Innovating for the Internet's Next Tectonic Shift“, 2022, John Willey & Sons publishing, ISBN 111989252X, 9781119892526, 192 stran

Griffin C., „Metaverse: 7 BOOKS IN 1 - The Visionary Guide for Beginners to Discover and Invest in Virtual Lands, Blockchain Gaming, Digital art of NFTs and the Fascinating technologies of VR, AR and AI“, 2022, Clark Griffin Publishing, 264 stran

Hodnoticí metody a kritéria

Test získaných znalostí + hodnocení vytvořeného kina

Poznámka

Životopis přednášejícího:

Kristina Weiserova aka 113kw – audiovizuální a 3d artist, filmař, metaverse architekt, eventový manager, novinářka, studovala Univerzitu Palackého – film & divadelní historii, https://www.imdb.com/name/nm6663704

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů