Interaktivní zvuková tvorba
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
308IZT | zápočet | 2 | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra zvukové tvorby
Obsah
- týden (Historie)
•Stručná historie zvuku ve hrách
2+3+4. týden (Interaktivní zvuková dramaturgie)
•Blok věnovaný interaktivní dramaturgii + praktické ukázky z her
•Specifika interaktivní tvorby
•Vztah zvuků a hráče
•Vztah zvuků a hry
•Lineární a nelineární dramaturgie
•Hudební dramaturgie
- týden (Workflow a základy práce s interaktivními zvuky v Unity - základy)
•Vysvětlení základního workflow práce se zvukem
•Ukázka základů v Unity
- týden (Unity - pokračování)
•Vysvětlení práce se zvukem v Unity – jak co funguje, práce na ukázkovém projektu
•Zvuk v prostoru, útlum, randomizace parametrů atp.
- týden (FMOD – základy, UI, propojení s Unity)
- týden (FMOD – dynamické zvuky a atmosféry)
- týden (FMOD – motory a parametry)
- týden (FMOD – dynamická hudba + zadání projektu)
11+12+13. týden (FMOD - Unity – práce na projektu)
•Práce na ozvučení ukázkového projektu v Unity za využití FMODu
- týden (Výstupní formáty + vyhodnocení projektu)
•Mix zvuku pro různé platformy (mobil, PC, konzole) – specifika dynamiky, hlasitosti apod.
•Norma EBU R.128
•Vícekanálový mix (5.1, 7.1)
•Binaurální mix
Výsledky učení
Cílem předmětu je prohloubení znalostí zvukové dramaturgie o poznatky z interaktivní zvukové tvorby a osvojení si základních principů práce se zvukem v interaktivním prostředí - jak v teoretické rovině, tak na praktických příkladech v middlewaru FMOD a herním enginu Unity.
Předpoklady a další požadavky
Znalost práce s DAW (Digital Audio Workstation) a základů zvukové dramaturgie.
Literatura
•COLLINS, Karen. Game sound: an introduction to the history, theory, and practice of video game music and sound design. Cambridge, Mass.: MIT Press, c2008.
•COLLINS, Karen, Bill KAPRALOS a Holly TESSLER. The Oxford handbook of interactive audio. Oxford: Oxford University Press, 2014.
•MARKS, Aaron. The complete guide to game audio: for composers, musicians, sound designers, and game developers. 2nd ed. Oxford: Focal Press/Elsevier, c2009.
•FMOD Documentation
•Unity Documentation
Hodnoticí metody a kritéria
Předmět je ukončen zápočtem. Kredity jsou uděleny na základě splnění docházky (min. 70% z celkového počtu hodin) a vypracování zadanáho projektu.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Scenáristika a dramaturgie - Bc (Volitelné předměty)
- Scenáristika a dramaturgie - Mg (Volitelné předměty)
- Režie - bakalář_2021 (Volitelné předměty)
- Filmová režie - magistr (Volitelné předměty)
- Dokumentární tvorba - bakalář_2020 (Volitelné předměty)
- Dokumentární tvorba - magistr_2022 (Volitelné předměty)
- Kamera - bakalář_2021 (Volitelné předměty)
- Kamera - magistr_2021 (Volitelné předměty)
- Produkce - Bakalářské studium - 2023 (Volitelné předměty)
- Produkce - Magisterské studium - 2023 (Volitelné předměty)
- Střihová skladba - bakalář_2021 (Volitelné předměty)
- Střihová skladba - magistr_2021 (Volitelné předměty)
- Fotografie CZ - bakalář_2022 (Volitelné předměty)
- Fotografie CZ - magistr_2021 (Volitelné předměty)
- Konzervování a restaurování fotografie - bakalář 2023 (Volitelné předměty)
- Zvuková tvorba - bakalář_2020 (Volitelné předměty)
- Zvuková tvorba - magistr_2021 (Volitelné předměty)
- Animovaná tvorba - bakalář_2020 (Volitelné předměty)
- Animovaná tvorba - magistr_2021 (Volitelné předměty)
- Herní design - magistr (Volitelné předměty)
- Audiovizuální studia - bakalář_2020 (Volitelné předměty)
- Audiovizuální studia - magistr_2021 (Volitelné předměty)
- Audiovizuální studia - magistr_2024 (Volitelné předměty)
- Výzkum a teorie audiovize 2021 (Volitelné předměty)
- Výzkum a teorie audiovize 2023 (Volitelné předměty)